W poprzedniej części (na co zwraca uwagę klient szukając trenera) napisaliśmy kilka słów o podstawowych kryteriach którymi kierują się klienci przy wyborze Trenera personalnego po raz pierwszy. Większością z tych kryteriów kierują się też bardziej doświadczeni klienci. Niezmiennie poszukiwani są trenerzy w zasięgu terytorialnym klienta.
Na dalszy plan u doświadczonych klientów schodzi wygląd, którego miejsce zajmują doświadczenie trenera, sposoby motywacji, umiejętności przekazania wiedzy, dyspozycyjność czy charakter. Duże znaczenie ma też skuteczność w działaniu. Klient dużo może wywnioskować ze znalezionych o trenerze opinii, ale często też kontaktuje się z trenerem osobiście lub elektronicznie.
Klienci z doświadczeniem szukają trenera bardziej dopasowanego do swoich potrzeb, które poznali w trakcie pierwszych kontaktów z siłownią i trenerami. Dlatego ważne jest czytelność przedstawianych klientom informacji.
Dobrze udokumentowane i łatwe do odnalezienia w profilu trenera certyfikaty (ich zdjęcia możesz dodać do swojego profilu). Dobrze widziane jest połączenie wiedzy trenerskiej z wiedzą dotyczącą dietetyki.
Zdjęcia z przemian klientów, komentarze i podziękowania od zadowolonych klientów wpływają na ocenę skuteczności działania trenera.
Kilka cytatów, którymi się kierujesz czy motto dodatkowo pomoże klientowi określić Twój charakter i odpowiedzieć na pytanie o osobowość. Nie jest to najważniejsze kryterium, ale wśród powodów zmiany trenera są też różnice charakteru.
Często klienci szukają trenera, który pomoże im rozwiązać problemy ze zdrowiem. Nie chodzi tylko o dietę, a również o rehabilitację.
Często są to problemy ruchowo mięśniowe, w czym pomóc może fizjoterapeuta. Dlatego jeżeli masz takie wykształcenie to powinieneś uwidocznić to na swoim profilu pisząc, że specjalizujesz się w powrotach do pełnej sprawności po kontuzjach, operacjach, czy problemach wywołanych wadami postawy.
Wszystko co wyróżnia Cię spośród kolegów po fachu, powinno być podkreślone, tak żeby klient szukający konkretów mógł to łatwo znaleźć – zadawaj pytania klientom, dlaczego to właśnie Ciebie wybrali jako opiekuna. Pytaj czego oczekują i stale poprawiaj swoje relacje.
Powodzenia Trenerze.